Khamis, 11 November 2010

Tahniah 5A..!

Khamis, 11 November: Semua yang hadir ke sekolah kelmarin, tertunggu-tunggu untuk satu kepastian. Iaitu keputusan UPSR 2010. Semuanya ternanti-nanti kepulangan Tn. Guru Besar En.Shahril Ridzwan Wan Bin Abdullah dari Jabatan Pelajaran Negeri Perlis (JPNPs). Setelah keputusan dikeluarkan, kami difahamkan SK Santan hanya 5 orang murid yang mendapat keputusan 5A daripada 62 orang murid, sekalipun yang menjadi sasaran sekolah adalah 13  orang murid.

Namun berdasarkan 'sembang-sembang' guru subjek yang mengajar tahun 6, sebenarnya tahun ini, yang (diyakini) mampu mendapat 5A sememangnya 5 orang murid sahaja. Fakta ini berdasarkan ujian-ujian yang mereka lalui sebelum ini, termasuklah ujian percubaan UPSR. Angka 13 adalah angka untuk menggalakan semangat murid-murid yang (pertengahan) berpotensi untuk membuat lonjakan pada UPSR tahun ini.

Apapun, warga Panitia Agama Islam SK Santan mengambil kesempatan dan ruang yang ada ini untuk mengucapkan tahniah kepada semua murid tahun 6 di atas keputusan yang mereka perolehi. "Alfu Mabruk" khusus buat yang mendapat keputusan 5A. "Alfu Mabruk" juga buat semua murid yang tidak mendapat keputusan 5A. "Ini kerana kalian sudah berusaha, dan inilah keputusan yang terbaik (dengan izin Allah) buat kamu. Sebagai muslim kita dituntut untuk berusaha, bukan dituntut untuk menentukan sesuatu kejayaan, kerana 'Kejayaan' adalah anugerah (milik) Allah swt untuk hamba yang dikehendaki-NYA".

Buat warga guru terutamanya guru tahun 6, "janganlah merasa sedih dan berduka, semua guru telah menunjukan komitmen yang terbaik begitu juga pihak pentadbir dan PIBG sekolah yang tidak henti-henti memikirkan yang terbaik untuk murid  tahun 6, segala ketentuan ini hendaklah kita terima dan kita telan dengan hati yang redho".



Berikut senarai murid yang beroleh keputusan cemerlang 5A UPSR 2010:

  • Ahmad Wafiy Bin Ahmad Kamel
  • Muhammad Amin Bin Ahmad Kamal
  • Nasrun Haziq Bin Hussin
  • Nisa Amanina Binti Muhammad Faudzi
  • Nur Faza Zinnirah Binti Fadzil
'Kita merancang, Allah juga merancang. Pastinya perangcangan Allah itu lebih baik'


*Gambar-gambar ini di ambil dari blogger SKS Pn.Intan Dzulhailah di blognya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...