Sabtu, 27 Mac 2010

Gerai Panitia di Temasya Olahraga

Pada 25 & 26 Mac, berlangsungnya Kejohanan Bola Jaring, peringkat Pusat Kecemerlangan Pelajaran (PKP) Jejawi, bertempat di padang SK Santan. Seramai 6 pasukan menyertai kejohanan ini. Temasya yang penuh kemeriahan ini, berjalan dengan sebaiknya dan seperti yang dirancang.

Panitia Agama (PA) & Pusat Sumber Sekolah (PSS), mengambil peluang untuk menyumbang kemeriahan temasya ini dengan membuka gerai jualan. Gerai PA memilih untuk menjual ais krim M`sia, sagon, dadih dan pelam asam. Manakala gerai PSS menjual rojak, air minuman pelbagai perisa, sandwich dan gula-gula.

Sambutan pengunjung sangat memberangsangkan. Cuaca yang sangat panas, melariskan lagi jualan-jualan di gerai. PA juga melantik beberapa orang murid dari kalangan ahli Kelab Agama Islam & Bahasa Arab untuk berperanan sebagai 'Mobile Kiosk' menjaja barang-barang PA di setiap ruang temasya berlangsung.

Urusan jual beli, tukaran wang syiling, dan susun urus jualan 'mobile kiosk' semuanya diurus oleh ahli kelab disamping penyeliaan dan pemantauan dari guru. Penglibatan ahli kelab dalam jualan ini juga, bertujuan untuk mendedahkan mereka kepada aktiviti luar bilik darjah. Elemen amanah, bertanggungjawab adalah antara nilai murni yang dipupuk dalam aktiviti ini. Sehinggakan ada murid yang datang kepada guru membawa wang kertas RM10 untuk dikembalikan sebanyak RM9.50 kepada pengunjung gerai yang bersantai di bawah khemah peserta . Semoga budaya 'al-Ihsan' sentiasa tersemat di hati murid-murid dan diri kita semua.

Setinggi tahniah diucapkan kepada pentadbir sekolah, kerana membenarkan PA membuka gerai jualan. Begitu juga setinggi penghargaan kepada warga PA dan murid-murid yang terlibat secara langsung atau tidak langsung dalam membantu melicinkan aktiviti PA kali ini. Hanya Allah sahaja yang dapat membalas jasa dan budi baik kalian.

*Pengertian al-Ihsan: ialah bahawa kamu menyembah Allah seperti kamu melihat Nya, maka jika kamu tidak dapat melihat Nya, maka (yaqinlah) sesungguhnya Allah melihat kamu.

'TERIMA KASIH SEMUA' 

1 ulasan:

  1. tahniah panitia santan. Berferak kehadapan dgn mendokumentasikan aktiviti panitia dlm website.

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...